diumenge, 9 de novembre del 2008

El mòbil català !!!

Avui, per tal de formular una queixa referent als serveis de facturació de Movistar he trucat al seu "servei d'atenció (o no) al client" i seguint indicacions d'una publicitat sobre tarifes que conservo on diu “Además te atenderemos en tu idioma” m'he dirigit a ells en català. Després de que l'operadora hagi descobert que no em podia entendre (segurament m'estaven atenent des d'algun país sudamericà) m'ha dit que em passaria amb algun operador que pogués entendre l'idioma en que estava parlant.

Després d'una llarga estona d'espera un contestador automàtic d'aquells que donen opcions de prémer el número corresponent a diferents alternatives em deia en anglès, alemany, francès i italià que podia ser atès en qualsevol d'aquests idiomes. El català no hi era, tot i que he esperat la repetició de la locució per verificar això últim. Finalment he trobat que com tantes vegades el nostre país i la nostra llengua pateix una falta de respecte que no hauríem de permetre.

Empreses com aquesta estan incomplint el nostre Estatut, les lleis més elementals de convivència del nostre país i a més a més ens estan mentint en la seva publicitat.


I una petita observació: seria tot un detall que, amb tots els beneficis que tenen aquestes empreses, en èpoques d'aquestes que diuen que són de crisi i que l'atur augmenta, contractessin persones del nostre país per atendre'ns en comptes de fer més diners emportant-se aquest serveis on hi ha treballadors que tot i que siguin igual de bons en l'atenció no poden entendre el nostre idioma.

Visca Catalunya!