dijous, 13 de desembre del 2007

El "Bocamoll" de TV3

Aquesta tarda he tingut una agradable sorpresa. He arribat a casa i m'han dit que hi ha un programa que es diu "Bocamoll" que potser m'agradaria. I algú ha pitjat el botonet del comandament a distància. Realment tenien raó. Però m'explicaré: el programa és una mena de concurs que s'emet per TV3 on sembla que hi ha unes parelles que, a mida que es superen proves, passen o no a la següent fase de l'eliminatòria. Més o menys com es feia al mític "1,2,3... Responda otra vez". La qualitat no és per "tirar coets" però la meva satisfacció ve de que, des del punt en que l'he començat a veure, m'ha semblat més o menys una versió en català del famós "Pasapalabra" que han fet o fan a alguna cadena privada genuïnament espanyola.

La gràcia de tot això és que per fi semblarà que la nostra llengua també serveix per aquestes qüestions i diversions. I realment és interessant donat el nivell del vocabulari que he pogut veure que es feia servir. I la decepció és el baix coneixement que m'ha semblat que tenien els que, com a mínim, se suposa que el tenen per poder participar.

Al cap i a la fi no sé si el programa, com a tal, és bo o no, jo modestament el qualificaria de "necessita millorar", però el fet de la seva existència m'ha alegrat enormement.