diumenge, 2 de desembre del 2007

Windows Vista

Què puc dir del nou Windows Vista? Tot just no fa un mes que el faig servir i ja n'estic fins allà dalt d'ell. Un sistema operatiu molt bonic, colorets suaus, quadrets transparents, un rellotge molt bonic (semblant al que tinc al blog), unes quantes tonterietes més d'aquest tipus i alguna cosa que no acabo d'entendre que fa la lletra més rodoneta i bonica.

Però clar, per què he comprat aquest aparell (l'ordinador)? Ah! Per treballar. I què no fa el Windows Vista? Facilitar la feina.

Així doncs, per què vull això (el Vista)? Per que cada cosa que faig sigui
un problema. Com a economista de tant en tant faig servir programes de comptabilitat. Bé, doncs amb el Vista el Contaplus no s'instal·la ni amb la versió de demostració. I sorpresa! Ara fa una estona volia incloure una foto de la manifestació en el post anterior i clar, la foto era al mòbil. Però això és fàcil, agafo el meu bluetooth, l'instal·lo al ordinador (amb el programari original, lògicament) i ja està, adjunto la foto.

Doncs no. El Vista no accepta el programari del bluetooth que fa no res vaig comprar per
l'ordinador amb XP. Busco per internet i instal·lo el nou programa (el mateix en versió actualitzada) i quan estic passant la informació em diu el programa que està limitat a 5 Mb i si el vull el tinc que comprar: però si ja el vaig comprar! I val 14 Euros. Clar que per 14 Euros vaig dilluns a la botiga i compro un nou aparell d'aquests. A sobre que el descarrego, em fa perdre una hora per comprendre com s'instal·la aquesta versió, i ara tinc que pagar més del que val l'aparell, només pel programa que ja tenia però que Vista no vol ni veure.

Gràcies Bill! La propera vegada que Windows faci un nou Sistema "No" Operatiu, primer el podria desenvolupar i fer-lo compatible amb la resta de programes que tothom ens veiem obligats a fer servir. Seria tot un detall.

En definitiva: si algú vol actualitzar l'XP a MS Vista, RECOMANO NO FER-HO! És un suïcidi informàtic. I si es tracta de comprar un nou ordinador i no voleu gastar el que val un Mac, la recomanació és reclamar-lo amb l'XP, que com a mínim funcionava més o menys bé.

Ja m'estic plantejant fer-me amic del pingüí de Linux. Adjunto la seva foto!